2 May 2007

记忆力

OK. The following questions are to test your memory. What date is today?

你一下这样问,我真的想不起来哦。问我星期几,我就懂。

OK, fine. What day is today?

星期三。

Do you know what the month is?

五月,是吧?

Aye, what is the year?

07年。

Good. Do you know where you are? What is the name of this place?

我……我不知道。

Don’t worry. Let’s try this. Who is the Prime Minister of the UK?

不知道……

相信护士小姐大多数会认为该病人的精神状况很不稳定,导致她非常善忘。我则偷偷地判断护士小姐的问题其实不太符合病人的情况。因为我遇过好几个精神状况良好的新妈妈,连自己在哪一家医院生产也说不出来。

对于不谙英语的病人来说,不知道自己所在的诊所和英国首相的名字,或许仅仅就是因为不知道,而非忘记了。

Labels:

1 Comments:

At 09 May, 2007 22:02, Blogger 碧绿荷塘 said...

This comment has been removed by the author.

 

Post a Comment

<< Home